Snart semster!

image4Tänk hur humöret svänger, idag är det ganska bra! Ska snart fara till söder och har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra. Har pratat med olika parter och det lutar nog åt linköping. Hur kan man motstå tre brudar? I´m so week!
Men står fortfarande fast vid mitt beslut, ska inte bestämma mig förns jag står på city terminalen i storstan.
Va på stan idag och införskaffade mig ett linne. Till Fridays stora förvåning va det ett party linne (tryck å sånt), måste kanske använda det utan skjorta på någongång, men bara kanske. 

Igår när jag på väg till jobbet , efter träning, gick förbi bem för att tigga en kopp kaffe, fick jag frågan hur det hade gått att träna. Mitt svar löd ungefär:
- Bra, trodde inte det eftersom jag legat på den lata slidan, sidan menar jag förstås!
Jiises!! !! knasigt?..jäpp..
Kaffe? Eko eko eko...
Måste deffinitivt börja tänka innan jag pratar och sluta sluddra oxå, MEN en sak i taget!
Flyget går om ca 12 timmar och jag har inte packat än. What?!?! Jag som brukar packa minnst en vecka innan avfärd. Vart är allt påväg?!
Snart semester och det innebär BURGERKING! Whopper meal here I come!!

"Det är bara att bryta ihop och komma igen"

tungt å grått

image1deppig, ett ord som beskriver mitt humör idag el enda sen inatt. Vid två tiden inatt va det som att jag blivit ner slagen av en stooor slägga. Inget kände plötsligt kul el inspirerande! Vaknade idag och såg det dåliga vädret och började nästan gråta..va fan! Sen när bölar man för vädret? INGET KÄNNS KUL!!!! Ska åka söderut på ons och det känns..nja sådär. Vart försvan den possitiva känslan jag hade häromdan? puff..så va den borta!
Usch vilket tråkigt inlägg!

Kanske mitt humör svängt pga att vi haft häcken full på jobbet oxå. Hade en stackars inskolning inatt, jisses vad han fick jobba å springa för att hinna med. Vart till och med tvungen att be om ursäkt imorse och lovade att vi sku gå igenom allt inatt. Det är så otroligt jobbigt att jobba med människor när man är på detta humör. Man måste va trevlig och hjälpsam. Le åt folk utan att dom tror att man är psykiskt sjuk, psykleendet måste bort! Psykleende är lika med: Ansträngt leende med en något psykotiskt blick och ryckningar i hakan.

Min underbara vän i Lse ringde idag och fick höra ett å annat, är glad att hon inte la på. Hon skrattade åt mig och jag åt henne och humöret vart genast bättre. Tänk vad två småbittra brudar kan åstakomma:)
Hursom så slutade det med att vi komfram till att humöret blir bättre igen så småning om och att vi måste ses. SÅ hon kommer jäjj...förns om två veckor då men jäklar va nice det ska bli!
Kan förvarna dig (den ända som änsålänge har denna blogg adress)  om du nu överhuvudtaget ser detta, att du nog kommer att bli medtving...bjuden ut på middag osv. Bara att förbereda dig! Fast kanske skickar ett varnings sms oxå..
Bra att skriva av sig alltså..men nu måste jag stressa så jag hinner till jobbet! Jäjj...el?

"Gläds då du snubblar.. Du slapp just falla"...(vette feun...)


Sikken dag!

När man nu på kvällskvisten sitter å tänker på dagen som varit kan man mötas av olika känslor beroende på hur olika dagar sett ut. Men idag, he ger som bara nice! Har som fått lite av allt idag, Bra väder, god mat, underbart sällskap, grilla, å en riktigt kall öl. Kan man kräva mer? Behöver nog påminnas titt som tätt att jag har massor att va tacksam över. En så simpel sak är att jag kan torka mitt eget arschle, jag kan gå till bussen, kan tugga min egen mat å andas! Ska göra mitt bästa för att behålla den possitiva känslan alla andra dagar, MEN hrmm... glömmer så lätt! 

Det är oxå kul att se hur mycke underliga människor det finns. Igår när jag satt på bussen hem va där en kvinna som bar ett par lila plysh (stavas?) byxor med matchande tröja och, håll i dig nu, vantar . Dame! Pricken över i:et va hennes röda cocacola keps. det sköna va att hon nog helt uppriktigt tyckte att hon va helt fantastisk, hon utstrålade självkänsla. Hennes sätt att tugga tuggummi på (smaskade...) visade lite av, I don´t give a f**k, känsla. Det kanske bara är jag som är underlig. Slutar med att jag sitter på bussen halv tio på kvällen å försöker komma på ett sätt att va unik. Tre sekunder senare kommer vettet tillbaka å inser att jag är unik. Lite underlig och konstig. Tur att vi alla är olika! Tänk om alla va som jag...huvva..skrämmande tanke!

"Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet. Men havet skulle va mindre utan den droppen"

Ny på nätet!

Har med tiden insett att det är ruskigt bra att skriva av sig lite. Det tar längre tid än att prata men då få man mer tid  funder lite sedu!
Nu ska jag försöka lära mig detta så jag kan börja avreagera mig lite:)


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0