Ett års jubileum

image23

Tänk att ett år har gått, ett år sen jag krampade sist, ett år sen jag förlorade körkortet. På bussen hem imorse slog det mig så mycket att jag vart alldeles gråtfärdig. Tror till och med att en tår trängde fram. Tår lite av sorg men mest av glädje å tacksamhet. Ringde å pratade med Markus och fick gråta lite i hans öra. Lite pga körkortet men berättade oxå händelsen haromdagen hos andreas. Hade inte tänkt prata med honom om de två sakerna men hörde hans röst å he bara kömm:O) Fan va skönt det va att kunna prata med en bror.
Min största rädsla för er som inte vet det är att hamna själv i en situation som jag inte klarar av. Kan lätt säga att själv hade jag inte klarat av den dagen för ett års sen. Tack igen Natalie för att du va där vid min sida å allt som det innebar!! Å självklart tack Anna å Marie oxå! TACKSAMHET!! 
Solen skiner idag som den har gjort alla andra dagar jag sovit bort. Bara en natt kvar sen blir det grilla å sola hela helgen! Försöker få hit madde...KOM HIT!! :Op
Äter ipren var 6:de timme nu så att värken/svullnaden i käken och halsen förhoppningsvis försvinner snart, har fått nå vaising i munnen. Gudarna kanske vet vad det är men inte då jag. En gammal hederlig inflammation tror jag dock!
Ska åka å käka på nått ställe som heter "Göteborg" nu det va väl passande, en solig dag som denna! Sen jobb jobb jobb!

"Vänskap är som kärlek utan vingar"

Sand mellan tårna!

Har haft min första fot peeling för säsongen, beach volleyboll alltså! Herreguuuuud så kul det va! Dock alldeles för kort, en timme går för fort. Tror jag hade ungefär 300 gr sand i shortsen när det va dax för duschen...underbart!! inte skönt men.. OCH dom ringde från Personal klubben idag å deras beach säsong börjar i veckan oxå! Vi behöver folk så jobbar man på NUS å älskar volleyboll så är det bara att pallra sitt arschle dit!!
image20

Jordgubbar och vatten melon har jag oxå hunnit med under helgen så he ger som nalta gött! Sommar?! Inte i luften ikväll iaf fem plusgrader..men dom har lovat sommar till helgen.
Påväg hem fr Fällfors tog jag nog den skönaste bilden på länge, men goding till brorsson Arden. Snacka om avslappnad! Om jag skulle somna så är risken enorm att rörelseförmånga i nacken skulle begränsas till noll vid uppvaknande. Stel...jäpp..
image22

"Små bar lever i ett evigt mirakel, allt är underbart för dem. Det är därför deras blick är så full av poesi. Fast de är tillsammans med oss lever de i helt andra nejder än vi. Det okända, det gudomliga omger dem."   ahh..:O)


Ahh..

image19

Bilden förklarar ungefär hur helgen varit, så skönt! Sol och harmoni!

Va å såg Tomas Dileva igår och fick världens kick. Han snackar mycket killen men fasiken det va bra. Har aldrig varit nån dileva fantast men han vet hur man får igång en folkmassa.
Bästa va när han fick alla å vråla ut sin önskning el som han oxå kallade det kärleks vrål. Lyckades spela in det med mobilen (glömde kameran, dåligt). Lite mäktigt faktiskt.

Va hos Peters kompis Sandra a.k.a Bartendern igår och blev bjuden på diverse drinkar, mintu is the shit! Man hann inte dricka upp ena så fick man en ny, nalta lullig vart man! Vi va ett glatt gäng som satt å såg schlager och svor över att det gick så dåligt för Sverige...det va förbestämt vem som sku vinna, har jag hört!
Påväg ut mot stan stötte vi ihop med min granne örjan (40+, diabetiker)... Lyckades ta honom ur sin fylle deppresion:) Vilken snubbe, tyckter faktiskt synd om honom, han verkar inte ha det lätt...seriöst! Varför vill föresten folk alltid dela med sig och prata om sina problem och känslor med mig?! Är det för att jag är så vacker?!..:Op..haha..
Jisses, fick iaf kämpa och flörta en del med killen som släppte in folk på två våningar innan jag fick in örjan.  Vakten ville inte släppa in örjan för att han va full, men det roliga va att han inte va så packad. Tillslut kom vi fram till att det va för att han va så "gammal". Ha! snacka om idiotiskt! Fast väl inne kände sig han sig lite malplacerad, förstår det! Fan nästan jag kände mig gammal bland gänget! vart tog min söta lilla rullator vägen?!?! Rolig kväll iaf, lite annorlunda kan man säga!!

Ska ta å packa lite innan jag beger min till Andreas, grillat har jag blivit lockad med!

"Den som aldrig i sitt liv var dåraktig var heller aldrig vis"

Mirakel tvålen!

Har spenderat senare delen hos min partner in crime Friday, VI ÄR LYCKLIGA!!! :Op Hursom så hade hon köpt en souvenir i Seychellerna som jag fick idag, kunde inte varit ett bättre tillfälle.
image17
Feun se vacker jag kommer att bli! Känner redan hur fett valkarna försvinner och hur huden börjar skimra! Ni som inte sett mig på ett tag kommer att bli chockade, förvarnar bara!  Lukten går dock att diskuteras, luktar som ajax allrengörning.. ni som vet hur jag är när det gäller dofter förstår lite hur jag känner... nähejj, ser fram emot att se mig själv i spegeln imöra!

Har äntligen fått iväg skräpet från hemliga rummet idag. Det va mig en befrielse, jisses vad man samlar på sig skräp. Trodde en gång i tiden att jag skulle återanvända klänningen jag hade när jag gick ut nian, tider och människor förändras (tackolov).
Städade och inredde min fina balkong idag. En fin blomma vart det, sponsrad av min kära moder som tycker att jag inte har gröna fingrar. Jaja, man kan inte va bäst på allt!
image18
Äntligen lite sommar!! Wee!!

"När man står i skiten upp till halsen återstår bara att sjunga"

Tårar av allergi!

Denna dag som började så bra. Vaknade 06.30 ganska pigg och spenderade 3.5 timmar hos tandläkaren, okey kanske inte så bra start i sig men mådde hur bra som helst. Efter doktorn tog jag bussen till Bygdeå där pappa mötte mig med ett underbart vårsommar väder. Fick god middag här i Fällfors, lekte med barnen i solen hann prata med helena och mamma om färg i mitt sovrum..osv osv.
Sen nu ikväll när vi satt på sofforna å tittade på tv, alla utom pappa, ringde Peter (gitarr peter ni vet). Direkt vi lagt på frågade mamma vad det va för kille som ringt. Jag förklarade precis som det är. Andreas började oa sig och kläckte ur sig kommentarer som "men kom igen då Eva!". Mamma flinade och frågade om det inte va en speciell kille den där peter.
Jag vet att det kanske är helt idiotiskt men började må så fruktansvärt dåligt. Ville bara be dom alla att dra åt helvete. Ja jag vet, det är inte deras fel.. Känns bara så jävla hopplöst!! Sitter där tyst som en mus efter att jag förklarat att peter bara är en vän. Ändå fortsätter flinen och kommentarerna. Tänk om dom bara visste.
Vet inte om det är tröttheten blandat med PMS men blev faktiskt riktigt ledsen och känner mig otroligt malplacerad. Det är då jag skyller på att jag känner av nån tillfälligt påhittad allergi.Tårarna kan man gömma men inte snytningarna..Tragiskt..
Sitter uppe i datarummet nu å försöker skriva bort lite känslor å så. Vill inte lägga mig riktigt än på grund av att solen går ner utan för mitt fönster och det finns varken gardiner eller persienner. Dock ett mycket mysigt rum, eller faktiskt hela huset och läget. Me like!

Lyckades klanta till mig idag när jag skulle gå till bilen i Bygdeå. Snubblade på ett osynlig, dock högt, hinder och tog emot mig med knät rakt på den enda stenen som existerade på hela den gräsplätten.  Jäpp. Gjorde så ont att jag började må lite illa. Smärtan är borta men inte all rörelseförmåga:O)

Ska ner å se klart championsleage finalen med Andreas nu..jäjj! Om inte allergin återkommer förstås..haha..

"Inget citat idag känner mer för att skriva diverse fula saker, men då kanske folk tror att det är riktat till de få som läser detta men he ska ni då veta, he ger de int´!!"

Inexisterande

Ah äntligen långledig, se sweet! Den ända planerade resan i veckan är ut till brorsan i fällfors. Känns nästan lite konstigt men skönt nannting att bara va hemma. Har hunnit gå igenom hemliga rummet här uppe, sammanlagt vart det två fulla säckar, två dammsugare och en stereo som ska till sopen. Vilken skilnad!!
Har bara alla papper och cd skivor kvar att gå igenom...men det hinns.
Jobbet i helgen vart nalta struligt. Blir så extremt less ibland så vill bara be varenda liten stackare som kommer in genom dörren att dra åt... Men det går ju inte!! Eller? ..muahaha... De populäraste uttrycken i helgen har varit:

1) -"Äger ingen termometer så vet inte om jag har feber." SKÖP EN!! Borde va lag.
2)- "Gör ni ingeting här?!?" Näpp, vi sitter bara å blir fetare å fetare medans 30 personer ligger å ruttnar bort i rummen...
3)- "Hur länge ska man vänta för att få hjälp här?!" ....har man ont i örat/fingret/näsan osv är man INTE dödssjuk!!!
4) -"Har ni kräkpåsar här någonstans?" SJÄLVKLART, men visst sopkorgen duger tydligen fint!..
40 timmar med en leende på läpparna! Nåhejj, ledigheten är nog behövlig för både mig och alla runtikring:)

Innan helgen va jag på stan med Agge å spenderade lite pengar på olika fyndigheter. Stog å provade några jeans på Nicole då Agge säger:
-Men du har ju inge arschle.
Lillarschlet (jag) svarar:
- Näh det har jag inte, ingen nyhet.
Agge:
- Men den är ju inexisterande!!
Jag:
- Okej, jag och alla andra har förståt det nu..   :O)
Men jäklar vilka brallor jag hittade tillslut! Halva priset och gissa vad?!?! Man ser faktiskt lillrumpa, bra med omväxling!

Bläddrade igon mina bilder tidigare idag å hittade en bild jag tog i Holland. Kände mig träffad direkt! Kunde dom inte varit liiiite tydligare..?

image16

"Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker".. så sant!:Op

Simpelt!

image14

Tänk om man kunde leva livet som Axel (bilden) lever. Tänk att känna extrem lycka av att bli matad med en mosad banan och tycka att det är det bästa man någonsin ätit?!? Att kunna skratta okontrolerat när någon säger: Tittut!!!  ?!?  Händer det en olycka så tar någon annan hand om den!?!?! Kan kasta ner en sked på golvet å bli lika lyrisk varje gång den dyker upp på bordet igen..?!?
Men se he går int´, man måste ju bli vuxen oxå. Å det finns ju faktiskt lite fördelar med det oxå:O) Axel a.k.a "lill munken", you´re the man!! Han ska nog få ta å lära mig hur man skarmerar quinnofolket...jäklar vad han är bra på det!! Dame! :O)

"Att klaga är som att sitta i en gungstol, du har något att göra men du kommer ingenstans"  

Tata!

Så ser ni resultatet och kan fan i mig inte bli mer nöjd! Passar fortfarande bra med allt annat i lägenheten, Madde tyckte dock att jag borde köpa nya prydnadskuddar...vi får se..
Gud vilken dag/kväll vi hade! Gäller det så gäller det! Första ölen öppnades kl 13.30 sen vart det flera+grillning och två lulliga Lse brudar skapades. Blir det bättre?!? Härligt gäng mötte oss på inflyttningsfesten och sen bar det av till REX. Feun, det va kul! Kanske för att det va så längesen man besökte stället tror dock att jag å madde sku haft lika kul vartsomhelst!  Kom snart igen Madde och dra mig ur mina dunkla rum;O)

Har ikväll fått se bilder från mitt andra hem, Bolivia. Det gjorde faktiskt ont i magen..kanske av olika anledningar... Vill dit, när var och hur vet jag inte men kanske är dax att börja planera!
Annars händer det inte så mycket. Förkylningen har börjat lägga sig, cykel turen ikväll kanske inte va en större hit. Men he va den värd!! :O)
Imorn bitti kommer den nyligen inflyttade storebror med familj på besök så det är nog bäst att sova!

"Försöker å försöker men vet inte hur jag ska lyckas eller våga. Dom kloka säger att det bara är att hoppa, men jag vet inte hur. Vart startar man? vad säger man? Jag vet inte, hjälp!"image12



Glada gänget!

image11

Akuten dagarna är nu en ett minne blott, men jäklar va nice de va. "banketten"  i torsdags va jätte bra, god mat och dryck, trots bordsplacering. Hade den extrema turen att hamna brevid en kvinna med många olika problem. Hästen, hunden, maken och dottern..zz.zz..z.z Vad hände med partääääääy?!? Nähejj när middagen va över drog dom bort borden och ett, till min stora glädje, live band började spela och feun va bra de va. Vi hängde vid baren sen svängde vi med våra lurviga. Svettigt vart det.
Igår efter fyra timmars sömn och en hotells frukost strosade vi med all packning till konferensen och ytterligare föreläsningar. Något slitet gäng:) Bakis, trött och en nykommen och ovälkommen förkylning.
Flygresan gick bra. Å madde kom å hämtade mig på flygplatsen i Umeå.  Lycka!
Nu efter 10 timmars sömn så känner jag mig nästan pigg!! Jäjj! Sol ute, bikini på och öl i kylen:)
Men först ska vi klä om soffan....Jäjj igen!

"Håll ditt ansikte i solen och du kan inte se skuggorna"

Roadtrip och ny soffa!!

Vaknade vid nio tiden igår i gtb å va nalta trött, hade nog kunna tagit mig en sovmorgon men pappa sku komma å min skjuts till stockholm oxå. Vi (jag å N)startade roadtrippen vid elva tiden och började med däckkoll och glass i solen. Det va mig en trevlig resa, kunde inte haft en bättre chaufför. En middags paus (bilden) några kaffe stopp och rök pauser senare va tanken att resan sku sluta i Tumba, men det vart andra planer. Busiga sådana:Op Efter lite internet i bilen å några telefon samtal vart det tillslut ett koschligt ställe som hette 4rum, om jag inte missminner mig. He va som gött nannting! En film och lite sömn senare började en ny dag:)
Sitter nu på hotell rummet på odenplan och har precis kommit "hem" från en kortare pubb runda. El vad man nu ska kalla det. Jag å tre småbarns mammor en nykär kvinna. Suck.. Det är inte kul att vara den ända singeln i sällskapet!!!! Va feun! Samtalen handlade antingen om barn el karlar....i bästa fall om jobbet. Alla ska då va så himla puttinuttiga! jorosåatt...ja ä int´ bitter...
Första dagen på akuten dagarna har dock varit intressant. Det vart visning av barn och vuxen akuten. Ett studie besök på/i tryckkammaren och det bästa va när vi fick åskåda ett barn trauma med en riktig simulator docka.  Sjukt vad tekniken framhäver nu för tiden!
Min rumskompis ligger å halv sover så tror jag ska nog ta mitt pick och pack å hoppa isäng uppstigning kl 7.. Å efter föreläsningar blir det bankett middag å allt..Galaklänningan ska fram!! ...
Å vet ni vad, fick en överrasknings födelsedag present!! Blev först lite orolig (som vanligt) när N berättade att vi sku en sväng på IKEA, men se på fan så gick jag ut därifrån med heeeeeeelt nya överdrag till min soffa:oD Tack igen bäb!!
Ni ska få se bildbevis sen!

image9


"Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor"


Sol, öl å shorts

image8

Sol när jag vaknade men dock ganska kallt. Tvingade på mig shortsen, måste trots allt ha short iaf en av mina semester dagar!
Åkte spårvagnen in till stan där jag shoppade...å herregud vad jag handlade.... Har lite ågren nu med tanke på pengarna som slösats. Jaja..shoppar trots allt inte så ofta!
Efter någon timme satt jag mig på en av många ute serveringar å tog mig en riktigt kall stor stark..he va som nice!
Sitter hemma nu och ska ta mig en dusch sen blir det nog en film tror jag, i lugn å ro! Semester!!

By the way, igår när jag va hos T fick jag reda på att jag inte är den ända i släkten som tuggar tabletter. Min brors son Z kan inte heller svälja tabletter!! I´m not alone! Har filmat proceduren när lilleman sku äta sin antibiotika mot öroninflammation, så bevis finns, och rolig sådan:O)

  "Jag hör och glömmer, jag ser och minns. Jag gör och förstår"

Götteborrrg!

image7Vaknade imorse i tumba vid ca 08.30 tiden av  att min käre brors son S tittar in å viftar å vinkar, han går dock ut igen så fick ta mig en go snus innan klockan ringde. Frukost bestående av en massa olika ekologiskt odlade flingor med ekologisk fil och råsocker slank ner sen började ompackningen, vilket misslyckades, så får göra ett nytt försök imorn.
Allt gick enligt min väl planerade reseväg tills jag kom till stockholm city å jag inte fick åka med uttänkta flygbussen pga för mycket folk...Grr.. kom till Terminal 4 kvart i tre!!! Och kön för bagage lämning va enorm, hann iaf med flyget men va inte glad ska jag medela!!
Sitter nu hos bror S i kortedala har redan hunnit vara hos bror T och hans familj och käkat middag där med pappa oxå, han va så snäll och kom å hämtade mig på Landvetter.
Guuud vilket skillnad det är på lägenheten nu!! Bodde här förra sommarn å då fanns bara en säng och en lite tv. Nu är det som nytt och fräsht, en extremt skön soffa, nya möbler allt faktiskt (hur?!?!), parkeringsplats, sku bara haft en bil förstås... Nu kallar john blund på mig, är nalta schleten
Ska fara på stan imorn förhoppningsvis i solens sken och  försöka hinna med bror D oxå:O)

"Kärlek är som att resa utan kompass i ett väglöst land....Ett äventyr.."

Påvägen Uppdaterad variant:)

Jaha då sitter man i Linköping, hade en underbart trevlig kväll igår, fyra brudar flera glas vin och en å annan underbart god drink. Och förstås grillat!
Resan gick trots allt bra, lever ju:O) Hade nalta ångest på flygplatsen, men efter nögra adjö via sms och telefon satt jag mig på planet. Till min stora förskräckelse va det tydligen pilotens sista flygning, skulle gå i pension....jag vet vad man bruka säga om de sista åken...grrr.. OCH sen ville dom få ut honom i själva flyget för dom skulle överraska honom med blommor..*hjärtklappning* Vem i helvete ska då flyga planet?!?! Nån stackars prao elev som sitter å svettas bakom spakarna....Puh..image5l
Nu ska sitta på min stol å vänta på frukosten, vi får inte äns komma in i köket, lyx:O)
Uppdateringar kommer vid tillfälle!
Tata!

080503
Bilden som tillkommit nu är det extrem goda frukosten vi fick serverat, VATTENMELON och allt! Bättre än hotell frukost! Anytime!! Är så tacksam att ha folk som känner en..Good shit! 
Har haft en helt underbar semester änsålänge, vädret kunde iof varit bättre men det har inte spelat någon roll. Bara fått vara och mysa, ätit gott, druckigt go kaffe;) och sovit gott. Är i Stockholm hos brorsan nu och ska sova här. Imorn beger jag mig till Göteborg där jag stannar antingen tills på tis el ons, vem vet vart vindarna tar mig!
Har föresten för första gången fått lyssna på ett ett helt av radio programmet "mammas nya kille"..dame, är såld! Sju sorters apa!:O) Kramdårå

"Kvinnan är den ända present som slår in sig själv"

RSS 2.0