Pride!

Är i storschtan på pride just nu. Strålande sol och goda drycker:) Tokmycke folk så min socialafobi dyker upp titt som tett!..he blir nog bra. Sitter å lånar vandrarhemmets dator men man får inte sitta så länge så det blir bara ett kort kort inlägg!
Har pratat med mamma och pappa varje dag sen jag berättade och dom har inte sagt ett ord eller nämnt det en enda gång. Funderar dom eller har dom skjutit ifrån sig det?!..ahh..har gjort det jag kan nu, bara å vänta å se.
Idag flyttar min stina till malmö, känns ingekul..vad händer med den framtiden då?!?! Nästa gång vi ses blir i malmö om allt går som planerat. Vart exakt det blir av efter stockholm vet jag inte än men troligast linköping.
Ska se om jag hittar igen linda nu. Sen frukost/lunch på stan!
Sköt om er! Kram

ÖPPET GAY!!!

JAG HAR GJORT DET, IDAG KOM JAG UT FÖR MINA FÖRÄLDRAR!!!!! Ringde bara å sa det, helt sjukt!! Vet inte riktigt hur det känns än...weeeeeeeeeeee! Nio års ångest...helt sanslöst!!!!

Har bara fem bröder att berätta det för nu..känns hur lätt som helst. Älskar min bror andreas, ni anar inte vilken klippa han är, vilket stöd!! Pöss på er ska springa till bussen nu!!


Känslornas dag!

Åh, har varit uppe i Kangos hos mormor och mormor där jag varit på mormors begravning. Vivi alltså. Gud vilken lång men dock fin och ljus begravning. De körde en "gammeldags" begravning där det började med att dom tog hem kistan till huset där det sjöngs psalmer mm. På morgonen fick jag veta att det tydligen va jag som skulle spela, jäjj! Psalmer som jag aldrig hört förr. Men alla gick på tre ackord och i D. Puh.. Allt började kl åtta på morgonen då det bjöds på fika osv. Sen efter hemma stund, kyrka, kyrkogård, minnesstund och middag, slutade begravningen kl 16.00. Helt slut!
Hade på torsdagen innan uppfärd börjat fundera om jag skulle våga berätta för Andreas och Mattias om min läggning. Satt å peppade hela vägen upp på lördagen, men he sket sig. Funderade hela söndagen och påväg hem på söndagskväll tog jag mitt mod till fånga. Hade bestämt att jag inte skulle gråta men han bara säga: "Har en grej jag vill berätta för er" Sen började flodvågen...Sen forsatte jag mellan snyftningarna och sa ungefär: "Ni vet stina som jag pratat om...snyfft snyfft..hrm.. hon är inte bara min vän utan min flickvän oxå...snyfft snyfft" Bröööööl!
Andreas skrattade och gav mig en kram i baksätet på opeln. Men lillasyster det är lugnt vi tycker om dig ändå! Han hade nästan räknat ut det och Maria (mattias flickvän) hade oxå nästan gjort det. Mattias dock (sötnosen) hade ingenaning..haha!
Så jäkla skönt! Är nu tok peppad på att berätta för resten av släkten, inklusive föräldrarna men ska nog få gro en stund. Andreas (bätaste i världen) erbjöd sig att berätta för mor å far och han sa att om dom gör nå idiotiskt eller säger nå dumt så ska jag bara hänvisa dom till honom...nåh! Så skönt, ska dock försöka göra det själv tänkte jag:)
Fantastico!
Enorm sorg och extrem lycka under 12 timmar...puh..lite trött men glad!
Stina flyttar i veckan och det känns,,ja förjävligt..vill inte förlora henne men som sagt förut så lever jag på hoppet!
Ska skriva mer och lägga in lite bilder så fort jag hinner! Pöss på er!

"Livet är en fråga och döden innehåller svaren"  Det lät deppresivt, är inte deppresiv, men tror faktiskt att det stämmer! Tata!

musik och känslor

Semestern fortsätter. Känslor kommer och går. Försöker förtvivlat leva i nuet men det är så förbaskat svårt!
Har haft en underbar dag idag trots mulet väder å lite regn. Vaknade och drack (som vanligt) några koppar kaffe. Kan man någonsin få nog av drycken?
Idag fick jag med peter å hans musik polare markus ut på en fika på stan. Linda dök oxå upp och Stina. Molto biene! När snubbarna dragit for vi till Kii (affär som heter så) där jag av alla människor lyckades hitta en fin skjorta/blus som jag tror jag kommer att ha på brorsans bröllop i augusti. Geschwingt!
Ikväll har jag pratat med mormor nr 2 igen. Fortsätter vara tungt, vilket jag förstår..fy feun å förlora någon man älskar! Ni anar inte vilken sorg den kvinnan (eivor) känner...uscha mig!

Va å spela musik hos peter ikväll. Han har en kompis som heter markus som är på besök i några dagar. Han är en exremt duktig pianist, helt makalös. Snacka om att ha gehör! Spelar jag en, för honom okänd låt, så kan han garanterat kompa den inom tre minuter. Helt makalöst!! Har bokat honom till mitt framtida bröllop. Ska bara hitta någon som vill gifta sig med mig först:) Då jäklar ska jag sjunga kärlek sånger från djupet av mitt hjärta! :O)
  

På tal om känslor osv så befinner jag mig just nu i himelriket och helvetet. eller ja..hursom. Vill inte att det ska ta slut när semestern tar slut. Det jag har med henne (trots att det bara är ca tre veckor gammalt) är alldeles för bra för att bara släppa..Me don´t like...måste fundera vidare. och hon måste fundera vidare. Hur ska vi ordna och fixa detta?! Flytt? Gud vet...inte jag..

Ska ta mig en liten mozarella sallad nu tor jag, är dyng trött men super hungrig..jobbigt!!

"Livet är som att spela fiol inför publik och lära sig instrumentet medan man håller på"

Stora Fjäderägg dagar

Vaknade trött nannting när det väl va dags att fara i torsdags.  Peter kom å skjutsade mig, tack å lov, ut till färjan som går från Norrfjärden till holmön. Färjan kändes stabil å bra. Väl ute på holmön fick jag vänta på nästa båt. Väskan som vägde multum fick ligga pall på en stenvall under väntetiden. Först va det sagt att jag sku åka med en plastbåt men till slut slutade det med att jag fick åka "slupen" (en fin gammal segelbåt). Visst är det underbart å segla men, ja, jag blev lite rädd.

Efter lite förseningar kom jag äntligen fram till stora fjäderägg som visade sig vara över förväntningarna. Stina väntade vid hamnen och kunde bara inte sluta le när jag såg henne...skön känsla. Hursom:) Vilken ö! Snacka om lugn! Det jag behövde fanns där. Allt och ingenting. Hade otroligt tur med vädret, god mat, underbart sällskap, skön sysselsättning.
Har fiskat (gick ingevidare), sett sol uppgångar och nedgång, strosat, skådat sälar, legat i solen, halvbadat i havet, myst och allmänt bara njutit av livet. Vet inte hur många gånger jag tänkte på hur underbart livet va just då och där!
    
Visst är det vackert?! rekomenderar det varmt till alla!!

Måste självklart visa lite bilder på sälar (inte dom bästa bilderna men men..) och hjortron fick vi oxå smaka på!
 

Stugorna eller lägenheterna va äi å käy! Fick hämta dricksvatten från en speciel kran och resterande vatten behovet kom från tunnor som regnet producerat. Utedass gälde för hele slanten! En enormt stor eloge till fröken som tömde respektive hållare sista dagen, otroligt imponerad!
 

Å fröken fräken.Ah..Me gusta tanto esa mujer!

 Det som ekar i huvudet är, sommaren 2008 sommaren 2008:)..Good shit! Båtfärden från fjäderägg va oxå nice, fast jag  börade må illa å känna mig allmänt yr.....inget långvarit iaf! Sammanfattning: Helt underbara dagarna på semester!!

 
Är så fruktansvärt trött nu så ska slänga mig i sängen och ser fram emot av att ta en stor rejäl sovmorgon imorn! Kram


"Låt det förflutna vara föflutet. Lämna också framtiden ifred. Lev i nuet"..okay..  det är faktiskt lättare sagt än gjort!

SEMESTER!!!!!!!!! !!!!!

Åh så skönt de va att cykla hem imorse, va så lyrisk att jag inte äns hann bli förbannat på att det va så långt hem:)
Klev upp runt tolv snåret och kände hur energin bara sprudlade! Tvättade lite, drack en massa kaffe, åt favoriten, mozzarella sallad, till frukost och bara njöööt!
Efter en räjd med Peter som innebar, en stor sväng till återvinningsmarknaden, handling av både alkoholhaltiga drycker och mat stannade jag hos peter där jag äntligen fick avnjuta den efterlängtade semester ölen!! Ohyeah!! Solen visade sig tacksamt hele dagen.

Sitter hemma nu å har försökt packa det väsentliga inför dagarna på fjäderägg (ön utanför umeå). H-vetet så mycke man ska ha med sig. Inse hur mycke plats fiske grejerna tar, hur får man med sig gummistövlar på ett praktiskt sätt?!? Min lilla "akutväska" som för övrigt en gång i tiden va liten har blivit lite större å tar enormt med plats. Vin ska med, go maten, kläa. Det får nog bli lite påsar oxå. Vill alltid lyckas packa allt i en väska när jag reser, men denhär gången blir det inte så.
Ska bli så fantastiskt skönt att komma till lugnet. Doktorn är där så det drar ju ganska mycke oxå. Ha! Skärgårdsdoktorn! haha..  Har inte fiskat på evigheter och inte heller grillat körven över öppen eld, feun se sweet det ska bli!
Mamma Maria har varit på mig flera gånger om solskydd där ute, så förutom att Stina redan har med sig så packar jag ner godoftande smörjan som förhoppningsvis ska skydda mig från hudcancer.
Måste frösöka packa klart nu, åker imorn vid tio tiden..jäjj!
I brist på andra vättiga bilder lämnar jag en vacker blomma!


"Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och att stå bredvid en sjö och se ut som en idiot" .. hm..tål att tänkas på:)

Historia och nutid


Tv.  Mormor Vivi a.k.a "korvgumman"  Th. Mormor nr2 Eivor. Godingar!!

   
Tupplur..    Massa snö, och en energisk gumma. Måntro hur många korvar man grillat här..?:)


Åh, minnen!! Ska på begravning den 27, det blir konstigt, ah..tror det kommer ordna sig...

Nu till nutiden. Vilket liv, har man det bra eller?! Vänner, väder (ibland iaf) god mat, lycka!!
Har som inte så mycket att säga så det blir lite mer bilder. Dom talar ganska mycket för sig själv:)


Peter "sötnosen", producer i studion!


FinaStina med välkommsdrink..god nannting!


Vacker solnedgång i Täfteå under Täfteåfestivalen

  
Peter..igen..             Agge!!                   SaraLi; Stina och Agge..mygg nannting!!!

Ska sova bort eftermiddagen nu, jobbar inatt. Nu enbart tre natter till! Så underbart fantastiskt!!

"Lev som du kan, om du inte kan leva som du vill"

Höga berg och jävligt djupa dalar..

Snacka om att livet förändras från en sekund till en annan. Ett sms, samtal el brev. Konstigt och inte alls förstårligt.
Sitter på jobbet och jag å Jessica satt precis å pratade om livet. Snacka om knasigt. Kan man inte bara få va helt genuint lycklig en lite längre period? Nähdå alltid är det nått som händer.

Fick ett sms av min far idag på morgonen där det stod att mormor hade dött. 06.40 10/7-2008. Gud, känslorna varierar. Självklart är jag glad för hennes skull att lidandet är över och det var inte oväntat. Men fasiken när alla minnen bara forsar över en som en tsunami! Alla underbara stunder vid älven, all grillad korv och nykokt kaffe. mm mm mm. Den kvinnan va fantastisk!! Tänker mycket på mormor nr två Eivor. Hon är lite dement och det starkaste minnet jag har nu under sjukdomsperioden va när Eivor sa: "Hur ska jag klara mig utan Vivi(mormor)", hon sa det med gråten i halsen. Hjärtat mitt brast, godingar. Tror inte att dom va homosexuella, men dom älskade varandra! Bodde tillsammans i över femton år, delade allt. Men nu vilar mormor, som karin kallar henne. "Korv gumman" :O)
En annan stor enorm tanke skickar jag åt min sexy friday!! Plötsligt händer det, och jag pratar inte om trisslotter. Hoppas det går bra för dig där nere i stockholm. Saknar dig henna så kom hem så jag får ge dig en megakram!!

Är så extremt förbannat less på jobbet just nu. Semster nalkas med så fruktansvärt sega små kliv. Nu är det bara 34 arbets timmar kvar. Inatt sen sön-ons. Weee! Ska firas med öle!!

Med fröken doktor går det så bra, nästan för bra för att vara sant. Har hon inga fel el brister?! Fortsätter vi umgås så kanske jag upptäcker nån men tvivlar på det just nu. En stor brist är iof att hon flyttar söderut 1 augusti, okey det suger nannting se fruktansvärt! Men vad gör man el vad gör jag. Vad händer?! Hur tänker, jag hon vi. Är vi vi? Par. Kompisar. Vänner...I said whaaaat?!? Hursomhelst så tänker jag passapå och njuta av henne så mycket jag kan, hur det än slutar el börjar. Fan å.. jävla öde. Människan har bott här i flera år och vi träffas inte förns en månad innan hon ska flytta....fan tåls att sägas igen. Men ödet har sina regler och en dag kanske man förstår.

Ska återkomma med lite bilder tänkte jag, ni ska få sen min söta underbara mormor. Nu dricker hon kaffe och äter korv å fläsk dagarna långa!
 
"De döda är inte borta, det har bara gått ett stycke i förväg"



Frånvaro!

Ursäkta min frånvaro, har haft dåligt med tid, eller kanske bara prioriterat dåligt, ska blir bättre!! Har haft Madde här sen i onsdags och tro det eller ej men doktorn va som intresserad så, WEEEEE!!! Fan å, är som nalta stolt!
I tisdags när vi sku spela (hemma hos henne) blev det att jag stannade kvar och se på fan men sanningen kom fram å visade sig iaf liiiiite. Har ingen aning vart det riktigt bär iväg men försöker att inte tänka på det, ska försöka förtvivlat att njuta av livet och situationen så länge den varar. Hon flyttar ju snart..konstigt..
Vilken lycka det va att gå på långledighet i tisdags. Tror jag aldrig varit så oinspirerad å less på jobbet som jag va den natten. Stackars arbetskamrater. Kl sex gav jag upp å flexade hem. Tragiskt nog så är veckan snart slut och börjar jobba snart igen, idiot som jag är har jag dessutom tagit på mig en xtra natt. Mån till fre nästa vecka plus sön-ons, sen semester!! Jäjj!!
Min käre bror markus ringde i ons och tyckte att vi sku funderar på om vi sku lägga ner mamma och pappa helgen nu i Juli. Mycket pga att matte ska gifta sig i augusti och det blir svårt för vissa att ta sig hit till båda evenemangen. Självklart prioriterar vi bröllopet så nu är helgen (som jag planerat i ett år helvete) avbokad, eller uppskjuten som brorsan säger.. Yeah right, känns som att den inte blir av, orkar inte börja om igen med planering. Markus lovade dock att försöka fixa allt...Är lite besviken och farbannad, men vad gör man!!

Hade första helt underbara sol dagen i torsdags. Fick äran att åka med fyra vackra brudar till stranden. Picknickkorg å allt med allt från muffins till vattenmelon! Åh så skönt det va. Sen på kvällen vart det grillat hemma på gården, gott och underbart!!! En perfekt sommar dag!! Kan nog leva på den dagen tills semestern iaf.

     

     LIVET!!!!

Nu är jag jätte sen ska hinna duscha innan jag drar till peter, har lovat klippa honom. Får se om jag får med madde, hon körde hårt på krogen igår så hon pratar om att stanna hemma ikväll, tråååkigt!! Bakis förslag? :) Kram

"Det är alltid ett annat hjärta som får oss att känna av vårat eget" 








RSS 2.0