Mångkulturellt!

Snacka om fullt ös. Hår fixas hår, tårtor bakas, ungar springer...jisses...
Idag under frukost pratades det följande språk. Svenska (förstås), spanska, engelska och holländska. Det är ganska mycket för att va en å samma familj/släkt..me like!
Är dyng nervös, ska snart börja klä mig och jag å spelbror markus ska fara kl ett för att öva lite i kyrkan och spel lokalen..wee!!
Alla rum och ställen i detta hem (som inte är så stort) är det folk i..utom här där jag sitter. Liiiitet rum som har varit mitt sen jag föddes, skönt!
Nu ska här pysslas:)



"Familjen är en domstol som alltid har öppet" ...  för och nackdelar:)

Mötet med föräldrarna!

Kära läsare hur börjar man?:)
Sitter hemma i lycksaberg, pappa är i köket å håller på att göra blåbärssaft och mamma har precis gått och lagt sig. Va prrreeetty nervös för att träffa dom, ni vet efter bomben. Men när jag pratade med pappa i telefon innan avfärd från umeå kände jag bara lugnet. Det är pappa juh, samma som alltid. Så kom hit med Maria och Mattias och vart mycket varmt välkommen. Pappa fixade surströmming och jag trog ut mamma till jordgubbslandet och skördade världens godaste gubbar.
Va precis som jag alltid har varit med dom och dom lika mot mig. Väldigt skönt! Maria å mattias drog vidare till lycksele vid åtta tiden och vid niotiden över en kopp kaffe sa pappa bara:"- Visst kan vi prata lite eva?" Självklart sa jag. Hade som alltid bestämt att jag inte sku böla men när pappa börjar med att säga "- Hoppas innerligt att du vet att vi tycker om dig lika mycke nu som alltid"... bööööl.. Nåhejj..Dom förstår inte, dom vill hitta vart det har gått fel, det är ett problem MEN dom försöker faktiskt och dom lämnar det i guds händer! Det är så skönt att dom inte tagit det i egna händer! Dom dömmer inte något som dom inte förstår, som pappa sa. Försökte hela tiden få dom att fatta att det inte är ett problem att JAG ÄR LYCKLIG. Men är så stolt över min mor å far. Vi hade en ganska bra disskution tycker jag, inga hårda ord inga kränkningar. Pappa frågade på slutet av disskutionen om jag hade nå mer att tillägga. Jag svarade med att säga att inte just nu men vi kan väl prata nästa gång det dyker upp nått. Tror dom är lite rädda för att fråga, men det blir bättre!!

Annars är det mycke att stå i. 16 st släkt kommer imorn så måste hinna fixa med sovplatser och mat. Har lovat hjälpa mamma, gud va jobbigt det är å se att hon blir sämre å sämre. Usch!
Pappa är dock lika pigg som alltid han är en lite rolig prick. Nu efter mormors begravning så har han bestämt att han ska bygga sin egen kista...hejdlöst dyrt! Haha, med lite skämtsam ton förstås!

Det va nå mer jag sku skriva vet jag...för nog återkomma! Skönt att va ledig nu i hela fyra dagar. Ska ägna en tanke till mina kära på jobbet, så jäkla nice att ha semester fredag å lördag..puh.. Bröllop å allt! inte mitt dock.. JO! Är nervös inför uppträdandet på bröllopet oxå, har lite ont i halsen..psykiskt?!
Livet!?!?!? mystiskt och helt oförståligt ibland!! eller mestadels..:)



"Livet är så olikt teorin"

Idiot Ep-syster!

Pratade med min epilepsi syrra imorse (eftersom det är omöjligt att få tid på neuromott). Syster greta som hon heter kunde inte hjälpa mig med mycket...hon skulle prata med doktorn och återkomma till mig, senast ons eftermiddag, hon har aldrig återkommit förr...
Hon kunde däremot medela att lagen har ändrat. Så man måste bara vara anfallsfri i ett år så får man igen körkortet. Kortfattat så hade jag kunnat köra bil de senaste tre månaderna.!%&/()=!! Frågade snällt  men bestämt varför dom inte sagt något? -"Men vi kan ju inte hålla kontakt med alla våra patienter!".. NÄHÄ!!! Fuck you!! En liiiiten possitiv sak blir då (förhoppningsvis) att det max blir ett år till, men man vet aldrig med de dära människorna. Försökte få fram om jag kunde få ta en tablett till om dagen, bara för att lugna mig själv men det tyckte hon inte FAST jag äter så extremt lite per dag. Hoppas då som fan att hon hör av sig snart........ Idioti!!!
Jobbade igår eftersom jag sov som en gris i söndags och har sovit mycket bra idag oxå så känner mig ganska lugn att gå på jobbet. Hade lite ångest över att sova själv idag men när tröttheten tog överhanden så kändes det bättre!
Tack för erat stöd bäbs, nu ska jag börja dra mig mot jobbet! Puss

"Beskymmer är pinnar på den stegen som leder till himlen"

Epilepsi skiten

Har krampat igen. Jävla... femton månader krampfri Hade haft körkortet om 9 månader men nu vet jag inte. Saknar stina...Mår inge bra, har ångest, får det massor efter kramp. Är hemma hos storebror å ska natta här, kanske sjukskriver mig imorn men ska kolla hur jag sover först..
Aldrig lycklig mer en korta stunder...FAAAAAAAAAAAN!

upp å ner..igen..

Sitter fortfarande hos bror i kungälv, barn läggs hit å dit. Dom har fått besökare från holland så just nu är det fem barn mellan 2-6 år här i huset. Snacka om frid när dom äntligen somnat. Sen pratar dom dessutom bara holländska så jag försöker le nicka och hängamed..puh..
Igår berättade jag för två bröder till (I know, bara en kvar:O) Ringde Micke i stockholm först och hans reaktion va nog den bästa änsålänge. Han sa :-"Med då får man väl lov att grattulera"..Gött! Underbar prick!
Sen på kvällen kom min bror tomas fr göteborg hit och min andra bror markus (som bor här) (förvirrad?) kunde inte låta bli så han frågade högt å tydligt! :-"Jaha Eva har du berättat för Tomas än då?!" Har man något val efter det? Så det va bara att säga det, hjärtrusning? oh yes! Illamående? Oh ja! Stressad mening? Jodajoda! Det var ungefär: Jaggillartjejerochharflickvän,ingetsomkommitnu... Han sa att han tyckte det va fel. Det ska vara man och kvinna. Men att han inte kan göra något åt det. Jaja..HAN BEHÖVER INTE GÖRA DET!!
Pratade en stund med min andra bror Sam (som oxå va förbi här igår). Han hade pratat med mamma när han varit uppe i Lycksaberg förra veckan och mamma hade då sagt att hon tyckte att jag inte borde levaut detta. Hon vet att jag är lycklig så här!! Hon vill alltså att jag ska ignorera det så går det kanske över. Vill dom att jag ska leva olycklig?!?! Näh hoppas och tror inte det men det är bara så idiotiskt. Bara så att ni vet så går jorden inte under om man är gay, man kan leva ett underbart liv, vara lycklig, hitta någon att älska. Det är inget problem!! Om man inte gör det till ett, som vissa...
Dom har fortfarande inte sagt ett ord om det till mig. Har dock förstått att det är skitjobbigt för dom och har all förståelse för det. Det kommer att ta låååååång tid detta ska ni veta!
Bara en kort sak till. Jag önskar så in i nordens att folk som inte har tid att prata i telefon slutar svara när man/nån ringer. Det ÄR inte kul att höra: "Va det nå särskilt eller?" Klart man inte vill prata då! Bättre att låta bli och ringa upp sen eller skita i det helt enkelt...så...va bara tvungen..
Vaknade glad å lyckllig, vid ett började humöret falla, vid tre låg det jävligt lågt, vid fyra ville jag gråta lite, vid fem började det lätta, vid sex tungt igen, vid sju vart det bra och nu helt okay..Ska en vacker dag sluta fundera, ska försöka fundera på en sak i taget iaf..
De där "Bara få vara lycklig en lite längre perio" existerar inte!!...tror jag..//griniga

"Att vara olycklig är att inte veta vad man vill och sträva ihjäl sig för att uppnå det"

Post malmö och annat!

Sitter hos brorsan i kungälv (utanför göteborg), dit jag kom idag vid 17.30 tiden.
Helt ofattbart konstigt, jobbigt, förvirrande, knasigt (mm) att semestern snart är slut. Börjar jobba igen på tisdag. Vilken semester det varit.. Enda nackdelen med att göra mycket är att tiden går så förrrbannat fort! Stora fjäderägg, softa hemma, pride, norrköpinng, linköping, malmö och nu göteborg. Önskar att jag på någotvis kunde stoppa tiden, vill verkligen inte att det ska vara 14 augusti. 12 augusti va bra, jag å stina firade fem veckor tillsammans. Helt sjukt! Inte mer?! Känns på något konstigt vis som att vi varit tillsammans i minst ett år!
Min bror markus va på jobb i malmö i torsdags så vi, vräkte i oss lunch tillsammans. Han är den första och enda (än så länge) brodern som träffat stina. Tror ni jag va nalta nervös?!?! Har dock pratat med honom ikväll och hon fick MVG:) Han gav ungefär samma reaktion, bara fem veckor?! Är det negativt eller positivt? Jag å mina funderingar...jag vet sexy friday...ska bli bättre..:) Har njutigt i malmö. Snacka om kultur stad! Fick till min stora enorma förvåning äta empanadas här om dan. Det är som en liten pizza deg med antingen grönsaker, kött eller bara ost i. Mmmmm.. grrr..  Låter inte så gott när jag beskriver det, men nannting se gött!! Rekomenderas varmt!
Ahh..nu är jag alltså här. Känns konstigt men ändå ingenting. Mycket har känns så på sistonde. Vet inte vad jag känner eller vill. Klart jag vill va med stina.. Idag när vi skiljdes på götergscentralen sa hon med söt/ledsen blick: "- Nu syns vi inte på ett tag." Skyndade mig å kontra med att säga: "-Vi syns om ett tag." Visst va det bra!?!...
Åf ö fuck säjk! Helt galet. Hon är fortfarande för bra för att vara sann. Har fått se och lära känna mer av henne nu, hon borde börja göra dåliga saker tycker jag... Kämpar förtvivlat för att inte bli tokig i henne..he ger som nalta svårt...Nåhejj..

Åkte parisehjul här om dan. Jag och min svindel tog oss 45 m upp i luften och mådde ändå helt okay. Blev något förbannad när jag på toppen av hjulet läser på min kamera: "Varning! Batteriet är slut" . Inte en bild...Vad är oddsen?!  Fick äta italiensk goglass här om dagen oxå å när jag sku beställa kaffe till hade dom inte vanligt underbart kaffe. Det hette så fint som Americano. Vadå americano, smakade precis som gevalia skilnade va att det kostade ungefär tio kronor mer än vanliga ställen. Glassen..grrr..provade citron, vit choklad och pecan nöt, fantastico!!
Vet ni vad jag mer gjort !?!? Japp jag en av de större badkrukorna i historien har badat i havet. Sanslöst mycket sand fastnade under kläderna på mindre bra ställen (kändes på promenaden hem..) men vattnet va helt okay..stolt!!

Imorn/idag kommer jag att bli väckt tidigt av mina kära brorsbarn. Söta är dom. Fick läsa godnatt bok för dom ikväll, deras val blev "Racer Rakel". Herreguuuud så spännande, ser fram emot uppföljning:Op
Skönt att skriva igen, har haft lite blogg behov och abstinens den senaste tiden..internet is the shit! Nu regnar det här, igen. Såg på smhi att vädret här ikring sku va dåligt nu framöver, hoppas dom har fel...nattinatt! Bilder komma skall!

"Förvirring är ordet vi har uppfunnit för en ordning vilken ännu ej är förstådd"


Lite bilder!

Hellu! Sitter i Linköping hos marie. Kom igår till norrköping där jag möttes upp av anna. En pizza och en öl senare for vi till parken i stan där vi såg eva dahlgren och peter jöback spela. Sweet! Imorse åkte jag med anna till linköping där jag spenderat dagen med rickard, marie och lillgodingen walther. Sjukt söt!! Mest legat på soffan och degat, både jag å marie har varit trötta och det är riktigt kasst väder ute, inte så konstigt jag har ju semester:(
Lägger in lite bilder så ni få se, kommer mera sen! Imorn bär det iväg till malmö. Det ska bli så skönt och trääfa stina. Saknar henne enormt mycke. Början på slutet? eller bara början på nå nytt? Håll tummarna för mig eller oss så vi kan komma fram till något! Ingen aning hur länge jag stannar där, all tid jag hinner å kan!!

Våran hytt på vandrar hemmet. 12 pers salar..trångt!!




















Jag å Walther:)

"Fördelen med att vänta barn är att man vet vart man har dem"



RSS 2.0