Haloween

Jahapp...Gud i himmelen va kallt det va idag. Vaknade hos bror i fällfors och klev upp vid halv åtta och insåg att blåsten och snön va ett faktum. Hade inte med mig vantarna så när vi sku packa in ungarna i bilen så frös fingrarna till något som liknade fiskpinnar. Trevligt trevligt..
När jag dock kom till umeå va det inte mycke snö. Det är en så tråkig period nu. Inte höst inte sommar inte vinter..nått konstigt mellanting. Längtar tills snön har lagt sitt vita täcke över staden för då försvinner iaf lite av höst mörkret.
Ser fram emot detta(förra vintern) Ca 5 minus..ganska lagom..:)

Annars då?! Nja inte så mycket. Jobbar äter å sover. Har jag gjort det förrut? Jobbar dessutom denna fantastiska löne/haloween/höstlovs helg....Oj va lugnt å skönt det kommer att bli. Vi kommer säkert hinna sitta å mysa hela natten..I wish..
Pratade med peter nyss. Hans kvälls planer löd på följande vis. Vin, pizza, idol(antar jag) och soffa. Känner helt ärligt en gnutta avundsjuka. Sen känner jag oxå lite avundsjuka för att fröken i Malmö ska ha inflyttningsfest imorn, sku faktiskt vilja va där. MEN hoppas alla som är lediga i helgen å gör roliga saker får den helt fantastiskt bra! (OBS jag är faktiskt inte ironisk nu) Önskar er alla underbara bara gott!
Inser att jag nu klagar igen..detta eviga klagande. När ska man bli nöjd. Men alla klagar väl någongång. Man kan ju inte va den första genom tiderna som aldrig någonsin klagar...eller?
Någonting possitivt är att jag tre gånger denna vecka varit å tränat med karin och det har gått bättre än förväntat. Dessutom har jag fått spela beach..oj så kul! Vad mera vad mera...Jo sitter just nu på bemaningen å skriver medans Åhman tar emot samtal(jobb). Suttit å diskuterat livet över en uppvärmd pizza bit som jag fått med mig från brorsan. Väldigt trevligt! Har jag föresten berättat att jag har värsta ålderskrisen...tragiskt men lite sant.. 26 år!?! känns hel knasigt.. Det går nog över. Visare å klokare blir man förhoppningsvis iaf! OCH ni som är äldre än mig...hata mig inte..:).

"Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm. Om vi aldrig mötte motgång skulle välståndet inte vara så välkommet".... Kloka ord må jag säga!


storm

Ligger på soffan å riktigt njuter..knasigt men jag gör det. regnet piskar mot fönstret å vinden blåser så hårt att man hör det alldeles för väl i ventilations systemet. Är trött å ska snart sova men njuter bara lite av vädret:) Ibland är regn å blåst det man behöver. Detaljer om lördagen som varit och kvällen med trevliga människor får komma imöra. Just nu är det mys med morgonrocken i soffan med stormen utanför en kuslig höst natt.



"Det är inte regn. Det är flytande solsken."


myskväll

Joda, borde ligga å sova nu, ska igentligen orka spela beach kl 10.00 imorn el idag..hoppas orka! Fastnade hos peter. Vi har haft en myskväll. Lagat gomaten, sett idol och en film som hette man of fire, jättebra! Sen började vi leka med en ny låt och då kan man glömma bort tiden. det va längesen vi hade en myskväll så det va på tiden.
Har sån träningsvärk idag, den har som smugit på sig under dagen. Va å tränade igår (första gången sen senaste krampen) och det gick riktigt bra. Min rädsla för personalklubben är övervunnen! sweet! Kom dessutom på efter träningen att det va exakt två månadersen krampen..två månaders jubileum. 10 månader kvar! 

Lyckades äntligen hitta en ny vinterjacka idag. Rea å allt..va dock skeptisk eftersom jag inte hade någon smakråd med mig och att eftersom det va rea så hade man ingen ånger rätt..bara bytesrätt i sju dagar. Efter telefon konsultation med friday och karin så vart det köp. Åkte direkt till karin som godkände den på två sekunder. Å skön dessutom!

Näh nu måste jag hoppa isäng. Mycket att se fram emot imöra/idag!

"Förr behövde man bara tappa en näsduk så kom männen rusande. I dag kan man tappa en behå utan att någon lyfter ett finger."  ...det va bättre förr!!..nja..

Himlen


Önskar ni ibland att man bara kunde åka iväg ipp till det blå en stund? Bara fly till lugnet, ligga på ett fluffigt moln och värmas av solen? Stänga av alla tankar och bara vara? det är så vackert! Tog det med mobilen nu mellan malmö å stockholm. Flightmode, me like.
Oj måste bara få avreagera mig lite, okej jag va extremt trött när följande hände men ändå!! Medans folk fortfarande gick ombord på planet fr stockholm satt jag och sms:ade. Gubben bredvid säger då att jag måste stänga av mobilen. Jag svarade att ja det ska jag göra ska bara få iväg detta. Men du måste stänga av den. JA jag ska göra det. Ska du inte göra det nu? Jo, tack och lov for sms:et iväg och jag kunde stänga av mobilen och få gubben att andas ut och jag att lugna ner mig..Som sagt vääääldigt trött. Hur stressad får man bli!?!? Va feun, vi stog ju fortfarande vid gaten och dom hade inte äns börjat med den alltid återkommande säkerhets rutinen..nåhejj..

Det va helt rätt att fara till malmö nu. Känns bra, fick som prata igenom saker å ting. Självklart är det virrigt i huvudet och har fortfarande svårt att förstå varför det sku bli såhär, men känner ett lugn ibland när jag inser att det helt enkelt inte va rätt tidpunkt. Trodde verkligen på det förhållandet men är sjukt tacksam att jag lärt känna henne, hon är nalta nice ska ni veta. En vän. Ångrar inte en sekund, säger bara en sak. Sommaren 2008..ojoj..bästa!

Hade dessutom väldigt kul i malmö och fick uppleva två nya saker. Maskerad och demostration. Tyvärr har jag inga bilder på festen med sport temat, stinas kamera va batteri lös och jag lämnade min hemma. Har bara ett på stina där hon ser ut som en fighter, typ ultimate fighting. Ricktigt lyckat. Måste dock fråga henne först om jag får lägga ut den som bevis material:)
själva demostrationen va spännande, kul och intressant. Ska dock erkänna att jag blev lite rädd när poliserna började hota och ville flytta på oss. Det kändes rätt att stå där å skrika, visla och shoa. Ingen rasism på våra gator!! och andra bra saker som jag inte kommer ihåg. Sverige demokraterna är skit, kort sammanfattning. Deras moral och grund är helt vrickad. Så de så.

Det här va efter själva demostrationen. Det va massa polisbilar, polishundar och diverse andra polis saker under själva grejen. Dom hade verkligen förberet sig.

Solen lyser i umeå nu och jag måste försöka sova..Känns jobbigt fast ändå inte att jobba inatt ah vet inte riktigt hur det känns.

"Varken om kärlek eller hat kan en människa veta något i förväg."  Faktiskt från bibeln, den har oxå kloka ord ibland.

Rom!(staden alltså)

Ligger på sängen å skriver. Har precis gjort en kopp kaffe och stina spelar fiol i finrummet. Fick bara en Italien känsla, trots att jag aldrig varit där..
Vi va å käka på Vegegården, min favorit restaurant ever!! det är en helvegetarisk kinarestaurant. Rekomenderar den varmt, båda varm och kall buffe. Dom har sojabiffar som ser ut som kött, fast mörare och faktiskt godare. Har varit där varje gång jag varit i malmö och går alltid därifrån lika mätt och belåten. 
Igår så va jag på min första demostration (bojkotta sverigedemokraterna) mycket intressant. Senpå kvällen va vi på en fest där temat va sport. JAG KLÄDDE UT MIG, tro det el ej. Fotbollsdommare, okey inte så extravagant kanske.. men gjorde till och med ett rött och ett gult kort av papp och tyg..stolt! Sjukt många å festen, sku tippa runt 70..hemma fest al night long, typ...:)
Nu är det kaffe dags, å sen film tror jag.
Sköt om er..


Bolivia..

förlorade mot uruguay fast dom ledde med 2-0!! hur är det möjligt?! Vm kval i fotboll..
Sitter i fällfors jag och bror har suttit klistrade bid tv och hejjat, det såg ljust ut men icket.. Hoppet är dock inte borta!

Är så deppig ikväll, ah känslor. Det bara forsade över mig för ca en timme sen, under andra halvlek, låg på soffan å smyggrät lite..Har inte pratat med brorsan inte heller mamma och pappa, de är oxå henna, inte än, kanske aldrig. feun å, varför tror jag så förbaskat mycke på detta, eller varför känns allt så rätt när det tydligen inte är meningen?! Va va va!??! :)..vet inte! Det sjunker nog in, men vill inte höra att jag hittar någon ny, inte än. Vill bara vara där jag är just nu. Självklart ordnar sig allting tillslut men just nu är det inte ordnat. Har accepterat men förstår inte.

Det ska bli nice att åka till malmö på torsdag, saker kanske klarnar då, bara få det bekräftat på någotvis, vem vet. Men om jag ska va ärlig så är jag skit nervös. Är ju alltid mig själv men vet inte riktigt hur jag kommer att reagera när jag ser den fina. Glad blir jag iaf, men hur ska man bete sig?:) DET ORDNAR SIG!!! de order börja tappa sin betydelse..
Nu ska jag nog försöka sova, läsning brukar tillslut lockatill sig John Blund.

"De som sår med tårar skall skörda med jubel. "

idag

Snuvig, trött, glad, ledsen, lugn, mätt, saknig (är det rätt böjning för ordet sakna?..tvivlar men kommer inte på någeannat). OCH till och från speedad. Det blir nog en spännande natt! Förra natten kan bara förklaras med ett ord. Knasig.
Sammanfattningsvis aok (engelsk utalning blir det, helt okay) :O)
Humorn kommer med tröttheten..

"En morgon sköt jag en elefant i bara pyjamasen. Hur han hade fått på sig den är mer än vad jag begriper.".joråsåatt..

goding!!

Tog mig då alltså iväg till Lse igår. Det spöregnade på morgonen och trött nannting tog jag mig upp när kaffe doften började sprida sig i lägenheten. Tanken av att skumpa i en varm buss med regnet utanför lockade faktiskt.. Madde kom å mötte upp mig och efter en fika på Lillabagis drog vi till Micka. Så kul att träffa henne, tror inte vi träffats på nästan ett år!! OCH vilken riktig goding hon å peter skapat...I´m in lööve! Försökte förhandla mig till dela vårdnad men he sket sig..
Skumpade tillbax till umeå å va hemma vid tio tiden, en lyckad dag!

Sitter just nu å lyssnad på P3 "veckans singel" och gissa vem som är där?!? Jo natalie..haha, riktigt skojj faktiskt! Hoppas hon väljer första snubben han verkar vettigast. Har aldrig hör programmet förut men natalie ringde både iförrgår och igår så lovade hederligt att jag sku sysselsätta mig med detta nu. Tata!

Är fortfarande förkyld idag har den satsat på hosta och täppt näsa, har inte vågat kolla någon temp, hoppas på tempfri. Känns sååååå oinspirerande att jobba helgen nu, fyra nätter!! Wee..not..

Godingen som eventuellt ska få heta Sixten med moster mig. 3 v gammal:)


Nöjd?..ahh..


"Men sluta ta kort någon gång så jag får sova!!"...30 bilder ungefär..

Nu ska jag tror jag hoppa in i duschen, sen lite frukost. By the way valde Natalie snubbe nr två...nähh! Jaja..:)

"Barn är levande budskap vi sänder till en framtid som vi aldrig får uppleva."

Sömn frånvaro.

Vaknade med hals ont idag, feber och allmän skit känsla. Blir man någonsin riktigt frisk!!/()=?!? Fick äran att följa karin å axel (bäbisen) på maxi idag, storhandling. Han är helt gudomlig! Och karin är helt fantastik! Vad sku jag göra utan min kajin?!  Fick sen fin besök av friday till middag efter lite problem med bilen. Pyspunka verkar det fortfarande som! Puh..

Tänkte bestämt skita i beach volley bollen idag men suget tog över sjukdomskänslan så åkte på iksu med bror, greken och två andra snubbar jag inte minns vad dom heter. Oj så roligt det va och förbannat vad en timme går fort!
Kom hem och softade på soffan och vid elva kände jag mig riktigt trött. La mig å läste den underbara boken, 9 månader med annika lantz, och efter ett tag kom john blund på besök. DOCK 30 min senare kom hans rival och väkte upp mig med jobbig känsla i magen. Så nu sitter jag här och skriver å skriver.

Livet går frammåt, upp å ner. Känslorna berg och dal bana. Men helt okay. ser ljuset, tror jag! Bara jag får söva så.
Ger inte upp så lätt när det gäller något jag tycker är såå bra.. Envis vinner eller vad man nu säger, men he kan oxå sluta illa...måste försöka, ge allt innan man ger upp! ELLER bara gilla läget! Gudarna ska veta?!

Ska nog göra ett till sov försök snart, eller glo lite på tv:en. Somnar jag inatt så har jag tänkt mig till lse imorn över dagen å hälsa på madde och micka. Micka har nyss fått bäbis! Wee! När är det min tur?!?!?

Alexis a.k.a Greken och Matte på planen. Man ser allt damm som far omkring..lung påfrestande!


"Skam den som ger sig"...gammal goding




Körkortet

Igår hade jag fått en tel tid men min doktor på neurolog mott och det skulle innebära att han sku ringa mig efter kl 16. Så jag va så duktig å ställde kl på 15.45 (jobbar natt) för att he igång ljudet på mobilen. Tror ni han ringde? Och tror ni att jag kunde somna om?! nope! Så idag när jag sku sova viste jag inte vad jag sku förvänta mig så lät ljudet på mobilen vara på. Självklart ska varenda människa ringa... Så sömn vart det inte så mycket av idag. Själklart svarade jag inte men blir ju väkt! Sen när jag kl 16.15 är ute och promenerar men Karin så ringer han!! Ja han ringde!!! Det är nästan omöjligt att bli arg på honom och sen har dom oxå haft problem efter uppdateringarna på vårat data system på sjukhuset..han vart fort förlåten. Hursom tyckte han att jag sku fördubbla min tablettdos. Som då fortfarande ligger på en låg nivå och att jag får igen körkort ett år efter senaste krampen. 23/8-2009 alltså! Om man ser det från den possitiva sidan så är det nästan bara tio månader kvar nu men det jävliga är att det sku ju ha varit nice att få ha det nästa sommar.
Blev dock besviken när det första han säger är att"Vad tråkigt att du krampade hade tänkt ringa dig å medela att du sku få börja köra bil igen eftersom det har gått så bra och att lagen ändrats"...jojustja..vart liiiiite men bara lite arg då men han bad om ursäkt och sa att han inte hinner hålla kontakt med alla. Förstår det, han jobbar ju oxå inom vården.:)

Det är så vackert ute idag, höstig sol dag. Nöjje att va ute på mina promenader. Blir lite lycklig! Höst färgerna är underbara, varma å sköna. Hoppas alla löv inte faller så fort!





"Arbetet är en välsignelse som ser ut som en förbannelse"..så sant!

ingenting

vet ingeting. vet nog faktiskt mycket tackvare ärligheten(me like) , men känns som att jag inte har en aning. Eller det är nog mer att jag inte vet vad jag känner..vad, varför, hur i helvete, men, kanske, nej, lugn, katastrof, panik, vara. Om man kan svära bort det jag känner JUST NU så sku det bli en rejäl radda.. men det hjälper inte. KAN INTE GÖRA NÅ! Försöker se possitivt på allt som varit ist. Me really like! De ljusa för övervinna det mörka, det gör det alltid! men JUST NU vet jag ingeting

2 lediga nätter!

Nu tar jag helg! Skönt..är så trött så trött.. Ska ta å packa ihop lite åker nämligen till bror här utanför stan. Leka med barnen och få godmiddag..me like! Iof behöver man inte packa direkt mycket, änsålänge har jag packat tabletter, bok och mobil laddaren. Åter kommer till umeå imorn å socialt umgänge med friday ses mycket fram emot!:)
Jahapp, packningen är klar..lite kaffe..grrr..
Inge nytt och frugåman diskutionen, stör mig fortfarande, har till och med tagit upp det på jobbet. Å alla höll med mig, inte så konstigt när jag blir lite halv aggresiv MEN dålig ide. Lägg pengarna på nå vettigare!!


Fick bara sån längtan till sommarn...hela vintern framför!! Finns ju iof fördelar med den oxå men längtar efter beach, sol och varm sand mellan tårna...poesi!!:)

"Heligast av alla semestrar är de som vi firar för oss själva i tysthet och avskildhet; hjärtats hemliga årsfester."

oktober..

Denna månad brukar av erfarenhet inte vara den bästa. Det regnar idag oxå..enda fördelen med det är att jag äntligen kanske får använda mina nya regn byxor. :)
Har varit i malmö veckan som varit å njutit av livet å stina, försöker verkligen njuta av varje liten sekund. Det är faktiskt svårt! Vem vet hur allt slutar/börjar, lite osäkert just nu kanske. Jag KAN INTE GÖRA NÅGONTING!!  Men det känns på nått mysko vis bra åndä. Känner ett konstigt lugn just nu...känslornas väg äro outgrundliga (säger man så?)

Fick träffa Luddes mamma aka  Mormor:O) igen igår kväll, hon är så goo. Förstår vart Ludde får sina goodlooks ifrån! Ägnar dom en extra tanke idag. Tanke!

På tal om något helt annat. Ni kan ju inte ha missat att det diskuteras om nya skyltar på övergångs ställen? Detta med herr och fru gåman?
Tycker det är en ganska rolig tanke men ser inte meningen med det hela. Blev något störd av diskutionen på nyhetsmorgon imorse. En stor fråga va att: "Hur ska en kvinna representeras på en skylt?" "Alla kvinnor har inte kjolar" "Varför kan inte frugåman ha byxor?" "Vi måste kämpa för en mer gämstäldhetlig skylt"  mm mm
Herregud! Lägg ner det hela!! Ska man lägga ut massa pengar på att byta skyltar?!? Helt meningslöst tycker jag! Va fan det finns hur mycket som helst man skulle kunna lägga pengarna på. Landstingets skit löner, alla hemlösa, alla svältande barn/människor i världen, eller bara bygga om vissa av de extremt dåliga vägarna som finna mest i norrland men oxå i hela sverige! Näh men svenska regeringen vill lägga flera miljoner på en j***a skylt?!? förstår inte..

Annars så har det inte hänt så mycket, känns som att allt står stilla. Jobba äta sova. Kan det inte hända nå spännande? Längtar till den kommande ledigahelgen, finns alternativ att syselsätta sig med men inget bestämt ännu. Förslag?
Ska ta å borsta gaddarna nu å sen till arbeitet!

"Regeringer lever över mina tillgångar!"

RSS 2.0